Kärringjävel

ÅÅH! Pratade i mobilen med mamma på spårvagnen. Tant vänder sig om:

- Ursäkta, kan du prata lite tystare i telefonen? (Överklassdialekt)
- Ja.

Den fina damen sätter sig tillrätta igen, men självklart räcker det inte med att säga till, och att jag faktiskt pratar tystare, utan när mitt telefonsamtal avlutats vänder hon sig om igen:

- Du förstår, det är sååå jobbigt att sitta och lyssna på någon som pratar högt i telefonen.
- Då kanske du ska börja åka bil istället för spårvagn då? (Jag får trotsig ton i rösten)
- Nej, det tycker jag inte, vad trevlig du är förresten! (Ironisk)
- Tack. 
- Det är verkligen bra att jag får ett trevligt svar!
- Tack. 
- Vad bra att du är så trevlig! 
- Tack.

ALLTSÅ VAFAN. CPKÄRRING. DET ÄR ALLA HJÄRTANS DAG! 

Alltså, det är verkligen helt okej att säga till någon att man ska vara lite tystare, helt okej! Men räcker det då inte bara med att säga det, utan måste man lägga ut en hel vers om hur jobbigt det är med blablabla. Skaffa jobb som oss andra pensionärsjävel och få viktigare saker att lägga tid på.

GRR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0